2014-04-14

Kokia interneto svetainė pritraukia klientus? (svečio įrašas)

Šiandien tinklaraštyje savo įžvalgomis apie internetinių puslapių kūrimą bei pritaikymą verslui dalinasi www.seomarketing.lt SEO ir internetinio marketingo specialistė Renata Rimkevičienė. Jos teigimu, daugelis Lietuvos įmonių neišnaudoja interneto galimybių verslo plėtrai. Kai kurios įmonės teigia, kad jų verslas nėra pritaikytas interneto rinkai, tačiau tai - tik žinių trūkumas, nes internete yra visos galimybės klestėti visam verslui.

Jei jūsų įmonė dar neturi interneto svetainės, greičiausiai prarandate didelę dali klientų. Galimybė internetu naudotis bet kurioje vietoje ir bet kada padidino ne tik interneto lankytojų skaičių, bet ir praleidimo internete laiką. Taigi, jei jau supratote, kad interneto svetainė gali būti tikrai naudinga jūsų verslui, verta aptarti ir kitus žingsnius.

Prieš kuriant interneto svetainę dažniausiai darbai pradedami atvirkščiai. Pirmiausia kuriamas dizaino projektas - kaip bus išdėstyti svetainės elementai. Po to programuojama, o pačioje pabaigoje sudedama informacija bei galvojama, kaip ją pateikti klientui.

Tačiau tokia dažniausiai pasitaikanti seka yra neteisinga. Greičiausiai jums kyla klausimas, o kas čia ne taip? Juk net namo statybos prasideda nuo projekto kūrimo.

Blogo internetinio puslapio dizaino pavyzdys

Trumpai aptarkime, kokia internetinio puslapio kūrimo seka būtų teisingiausia.

  • Pirmiausia reikia išsiaiškinti kokią funkciją interneto svetainė turės atlikti: reklamuoti, parduoti ar pan.
  • Kitas etapas - sužinoti, kas yra jūsų klientas ir ko jis iš tiesų nori. Būtent klientui ir yra skirta interneto svetainė. Daugelis interneto svetainių kūrėjų pamiršta, kad puslapis turi būti ne tik gražus, bet ir atitikti svetainės lankytojo poreikius.
  • Ir tuomet, tik išsprendus šiuos du ankščiau minėtus klausimus jau galima galvoti, kaip turėtų atrodyti dizainas ir išdėstymas, kad lankytojas visą informaciją rastų greitai ir lengvai. 

Toliau paminėsime keletą elementų, kurie turi būti jūsų svetainėje.

  • „Švarus“ dizainas. Apgalvokite kiekvieno elemento reikalingumą ir palikite tik pačius svarbiausius. Kaip ir namuose, kuo mažiau baldų, tuo namai atrodo erdvesni. Interneto tinklapyje, kuo daugiau laisvos vietos, tuo lengviau pamatyti svarbiausią ir reikalingiausią informaciją. Venkite svetainėje judančių, šokinėjančių vaizdų. Tai blaško lankytojo dėmesį. 
„Švaraus“ internetinio puslapio dizaino pavyzdys
  • Interneto svetainei turi būti padaryta optimizacija. Ji turi būti pritaikyta paieškos sistemoms, nes kitaip jos niekas neras. To būtinai reikalaukite interneto svetainės kūrėjų, kad ji būtų suprogramuota taip, jog paieškos sistemų robotukai galėtų lengvai perskaityti informaciją. 
  • Integruoti socialiniai tinklai. Leiskite, kad svetainės lankytojai galėtų jums neišleidžiant nei cento reklamuoti jūsų verslą. Jei jie pasidalina informacija su draugais, tai leidžia pasiekti dideles auditorijas. Tačiau jūs turite pateikti tikrai naudingą ir įdomią informaciją, kuria atsirastų norinčių pasidalinti.
Visų pagrindinių soc. tinklų dalinimosi mygtukai puslapio šone

  • Integruotas blog‘as (galimybė rašyti naujienas). Dažnai interneto svetainėje vieną kartą sukeliamas turinys ir pamirštama jį atnaujinti. Bent kartą per savaitę turėtumėte paskelbti naujieną ar naudingą informaciją. Taip svetainės lankytojai bus skatinami apsilankyti dar kartą.
Tinklaraščio integravimas puslapyje

Ir pabaigai, keletas patarimų, kurie palengvintų svetainės kūrimo procesą ir suteiktų naudos jūsų verslui. 

Kaip buvo minėta ankščiau, turite susikurti aiškų savo kliento portretą. Koks jo amžius, kokie jo pomėgiai, kokios informacijos jis gali ieškoti internete. Šį darbą atlikite labai kruopščiai. Tik žinodami savo klientus, jų norus, galima kurti interneto svetainę, kuri atitiktų kliento poreikius. 

Ir dar vienas slaptas triukas, kurio neišnaudoja daugelis verslo savininkų - klientų atsiliepimai. Prašykite savo klientų atsiliepimų apie savo prekes ar paslaugas ir talpinkite atsiliepimus interneto tinklapyje. Juk žmonėms patinka skaityti ir girdėti, kad tokiems kaip jie šis produktas padėjo, išsprendė jų problemas. Taip jie daug greičiau apsispręs jog verta pirkti jūsų produktą. Jei klientai itin nenoriai dalina atsiliepimus, pasiūlykite jiems dovanų - jie tikrai negalės atsisakyti!